
Všeobecná stránka (103)
Podradené kategórie

Predmety (43)
Názov | Skratka | PK | Jazyk | Typ |
---|---|---|---|---|
Správanie | SPR | povinný | ||
Slovenský jazyk a literatúra | SJL | 1 | S | povinný |
Anglický jazyk | ANJ | 3 | A | povinný |
Nemecký jazyk | NEJ | 1 | S | povinný |
Ruský jazyk | RUJ | 1 | S | povinný |
Francúzsky jazyk | FRJ | 1 | S | povinný |
Matematika | MAT | 2 | S | povinný |
Etická výchova | ETV | 1 | S | povinný |
Náboženská výchova | NBV | 1 | S | povinný |
Telesná výchova | TSV | 2 | S | povinný |
Informatika | INF | 2 | S | povinný |
Fyzika | FYZ | 2 | S | povinný |
Chémia | CHE | 2 | S | povinný |
Biológia | BIO | 2 | S | povinný |
Dejepis | DEJ | 1 | S | povinný |
Geografia | GEG | 2 | S | povinný |
Občianska náuka | OBN | 1 | S | povinný |
Aplikovaná ekonómia | APE | 1 | S | povinný |
Umenie a kultúra | UKL | 1 | S | povinný |
Ekonomika | EKO | 3 | S | povinný |
Psychosociálny tréning | PYE | 1 | S | povinný |
Konverzácia v anglickom jazyku | KAJ | 3 | A | voliteľný |
Literárny seminár | LSE | 1 | S | voliteľný |
Seminár zo slovenského jazyka a literatúry | ESI | 1 | S | voliteľný |
Seminár z dejepisu | SED | 1 | S | voliteľný |
Spoločenskovedný seminár | SPS | 1 | S | voliteľný |
Konverzácia v cudzom jazyku | KCJ | 1 | S | voliteľný |
Seminár z biológie | SEB | 2 | S | voliteľný |
Seminár z chémie | SEC | 2 | S | voliteľný |
Psychológia | PSY | 1 | S | voliteľný |
Seminár z geografie | SEG | 2 | S | voliteľný |
Cvičenia z matematiky | CVM | 2 | S | voliteľný |
Prírodovedný seminár | PSE | 2 | S | voliteľný |
Seminar in Economics | ECS | 3 | A | voliteľný |
Anglická gramatika | AJG | 3 | A | povinný |
Anglická a americká literatúra | AAA | 3 | A | povinný |
Anglická konverzácia | AKO | 3 | A | povinný |
Anglická konverzácia | AKO | 3 | A | povinný |
Odborná terminológia v anglickom jazyku | OLA | 3 | A | povinný |
Reálie anglicky hovoriacich krajín | RAK | 3 | A | povinný |
Economics | ECO | 3 | A | povinný |
Bussines english | BSE | 3 | A | povinný |
Globálne štúdie v anglickom jazyku | GAJ | 3 | A | povinný |
Písanie v anglickom jazyku | PWJ | 3 | A | povinný |
Ruská literatúra | RUL | 1 | R | povinný |
Ruská konverzácia | RKK | 1 | R | povinný |
Odborná terminológia v ruskom jazyku | OLU | 1 | R | povinný |
Dejinný prehľad Ruska | DER | 1 | R | povinný |
Globálne štúdie v ruskom jazyku | GRJ | 1 | R | povinný |
kliknutím na názov predmetu prejdete na samostatnú stránku premetu (ak je k dispozícii)
PK | |
---|---|
1 | Predmetová komisia spoločenskovedných predmetov a druhého cudzieho jazyka |
2 | Predmetová komisia prírodovedných predmetov a telesnej výchovy |
3 | Predmetová komisia anglického jazyka a druhého vyučovacieho jazyka |
Prvý vyučovací jazyk - slovenský
Druhý vyučovací jazyk (bilingválne štúdium) - anglický
Prvý cudzí jazyk (4 - ročné štúdium) - anglický
Druhý cudzí jazyk - nemecký, francúzsky, ruský
Gymnázium Jána Baltazára Magina Vrbové je strednou školou, ktorú si žiak vybral dobrovoľne, a preto je povinný riadiť sa jej pravidlami uvedenými vo Vnútornom poriadku pre žiakov školy.
V záujme naplnenia práva na vzdelanie škola zabezpečí vnútorný chod školy, organizáciu života študentov a podmienky pre optimálne medziľudské vzťahy tak, aby čas strávený v škole bol maximálne efektívne využitý z hľadiska vzdelávania.
Škola sa zaväzuje dodržiavať Dohovor o právach dieťaťa a ľudské práva vo vzťahu ku žiakom, rodičom, učiteľom a ostatným zamestnancom školy.
Na tento účel škola prijala Vnútorný poriadok pre žiakov školy, ktorý vychádza zo Zákona NR SR č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov ako aj z Vyhlášky MŠ SR č. 282/2009 Z. z. o stredných školách v znení neskorších predpisov.
Vnútorný školský poriadok aktualizovaný 2. septembra 2025
Predkladáme Plán uplatňovania Štandardov dodržiavania zákazu segregácie na školský rok 2025/2026
Interná smernica k prevencii a riešeniu šikanovania a kyberšikanovania (aktualizovaná v súlade so Smernicou 1/2025 )
Internú smernicu k prevencii a riešeniu šikanovania a kyberšikanovania vydáva riaditeľka Gymnázia J.B.Magina Vrbové, Mgr. Henrieta Gromanová, ako neoddeliteľnú súčasť Školského poriadku. Smernica je vypracovaná v súlade so Smernicou č.1/2025 k prevencii a riešeniu šikanovania detí a žiakov v školách a školských zariadeniach.
Cieľom tejto smernice je zabezpečiť bezpečné a zdravé prostredie pre žiakov a zamestnancov školy, definovať preventívne opatrenia a stanoviť postupy pri riešení šikanovania.
Smernica je záväzná pre všetkých zamestnancov školy, žiakov a ich zákonných zástupcov. Dodržiavanie smernice podlieha kontrole vedenia školy.
Cieľom hodnotenia vzdelávacích výsledkov žiakov v škole je poskytnúť žiakovi a jeho rodičom spätnú väzbu o tom, ako žiak zvládol danú problematiku, v čom má nedostatky, kde má rezervy, aké sú jeho pokroky. Súčasťou hodnotenia je tiež povzbudenie do ďalšej práce, návod, ako postupovať pri odstraňovaní nedostatkov.
Hodnotenie a klasifikácia žiakov od školského roka 2018/2019
Členovia jednotlivých predmetových komisií budú postupovať pri hodnotení žiakov podľa Metodického pokynu č. 21/2011 na hodnotenie a klasifikáciu žiakov stredných škôl. Výsledný stupeň prospechu žiaka vo vyučovacom predmete určí vyučujúci. V predmete, v ktorom vyučuje viac učiteľov, určia výsledný stupeň za klasifikačné obdobie príslušní učitelia po vzájomnej dohode. Pri určovaní stupňa prospechu v jednotlivých predmetoch na konci klasifikačného obdobia sa hodnotí kvalita práce a učebné výsledky, ktoré žiak dosiahol počas celého klasifikačného obdobia. Pritom sa prihliada na systematickosť v práci žiaka, na jeho prejavované osobné a sociálne kompetencie ako je zodpovednosť, snaha, iniciatíva, ochota a schopnosť spolupracovať, a to počas celého klasifikačného obdobia. Stupeň prospechu sa neurčuje na základe priemeru známok získaných v danom klasifikačnom období, prihliada sa k dôležitosti a váhe jednotlivých známok. Stupnica sa používa pri čiastkových známkach a známkach uvedených na vysvedčení. Výsledné známky na vysvedčení sa spočítajú na princípe váženého priemeru.
Členovia jednotlivých predmetových komisií odsúhlasili nasledovné stupnice hodnotenia platné od 1. septembra školského roku 2018/2019 ako aj používanie bodového systému, to znamená, že každý žiak musí absolvovať všetky zadané písomné či ústne práce, percentuálne vyjadrenie počtu získaných bodov potom následne určí hodnotu výslednej známky.
* 06.01.1681 Vrbové
† 27.03.1735 Dubnica nad Váhom
- Katolícky kňaz, básnik, autor prvej písomnej národnej obrany Slovákov.
Po vysvätení za kňaza bol farárom v Jarku, Košeci, v trenčianskom kláštore a v Dubnici n.Váhom, od roku 1731 titulámym kanonikom nitrianskej diecézy. Magin bol vynikajúcim znalcom cirkevného a svetského práva a antickej literatúry a vzdelanosti. Napísal niekoľko významných oslavných básní, no jeho najvýznamnejším literámym dielom je prvá, latinsky písaná, písomná národná obrana Slovákov Murices ...sive Apologia, čiže Ostne alebo Obrana slávnej Trenčianskej stolice a mesta (1728, Púchov).
Táto prvá známa obrana historických a súčasných politických práv slovenského národa vyšla z podnetu Trenčianskej stolice ako reakcia na spis Michala Bencsika – Novossima dialeta, ktorú napísal ako profesor histórie na Trnavskej univerzite (1635–1777). M. Bencsik označil Slovákov – obyvateľov Trenčianskej stolice, a nielen ich, ale všetkých Slovákov – za potomkov Maďarmi podrobeného Svätoplukovho ľudu, a tým spochybnil rovnoprávnosť Slovákov v Uhorsku.
J. B. Magin v Apologii dokazoval starobylosť a autochtónnosť Slovákov v Uhorsku, vyzdvihoval cyrilometodské dedičstvo, čím boli položené základy národnouvedomovaciemu obrodeneckému zápasu, na čelo ktorého sa stavia slovenská inteligencia, pochádzajúca z chudobných vrstiev nášho národa. Magin zdôrazňoval, že Slováci musia byť zrovnoprávnení s Maďarmi. Prvý poukázal na etnickú celistvosť slovenského národa, vymedzil jeho územie a hranice a zdôraznil svojprávnosť Slovákov. Maginova obrana nášho národa zaujala významné miesto v procese formovania národného povedomia. Magin rozvinul myšlienky o starobylosti, význame mesta Trenčína, o rozšírenosti slovanského jazyka a taktiež o slávnej minulosti a autochtónnosti Slovanov a Slovákov v Uhorsku.
Dielo je zároveň najstaršou politickou, národnou a kultúrnou obranou Slovákov v Uhorsku. Významnou pamiatkou, ktorú Magin po sebe zanechal, je jeho literárne dielo, lebo ním sa natrvalo zapísal do našich národných dejín - 1728 - Ostne namierené proti pisateľovi najvznešenejšieho a najnovšieho bratislavského snemovania alebo Obrana slávnej Trenčianskej stolice… (Murices Nobilissiame et novissimae diaetae Posoniensis scriptori sparsi, sive Apologia pro inclito comitatu Trenchiniensi), polemický spis, ktorého bol zostavovateľom, a kde hájil postavenie slovenského národa v Uhorsku. 1729 - Ekloga, rozsiahla latinská báseň na oslavu druhého sobáša J. Illesházyho, syna jeho mecenáša.
Inovovaný školský vzdelávací program je dostupný k nahliadnutiu na sekretariáte školy, miestnosť číslo 228.
Inovovaný štátny vzdelávací program
Sprievodca školským rokom 2022/2023 ( bývalé Pedagogicko-organizančné pokyny)
Termíny školských prázdnin na školské roky 2022/2023, 2023/2024, 2024/2025
Zákon 254/2008 Z.z. O výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov
- prvé štátne bilingválne gymnázium v Trnavskom kraji
- štúdium je bezplatné
- 5-ročné štúdium
- prvá trieda s bilingválnym štúdiom na Gymnáziu vo Vrbovom bola otvorená v školskom roku 2012/2013
- na konci prvého ročníka budú žiaci plynulo komunikovať v anglickom jazyku a ovládať ho na takej úrovni, aby mohli študovať vybrané predmety v druhom až piatom ročníku podľa rámcového učebného plánu pre gymnázia v anglickom jazyku
- anglický jazyk bude vyučovaný v spolupráci so zahraničným lektorom
- v spolupráci so zahraničnou školou v Írsku, Škótsku budú môcť žiaci absolvovať výmenné študijné pobyty v zahraničí
- v druhom ročníku sa žiaci začínajú učiť druhý cudzí jazyk – ruský, nemecký alebo francúzsky
- vo štvrtom alebo v piatom ročníku môžu študenti absolvovať štátnu jazykovú skúšku na úrovni C1, prípadne aj odbornú štátnu jazykovú skúšku z vybraného predmetu v spolupráci s jazykovou školou
- na zistenie predpokladov pre štúdium v cudzom jazyku sa overujú špeciálne schopnosti, zručnosti alebo nadanie, testovanie predpokladov na štúdium v cudzom jazyku prebehne v spolupráci s pedagogicko-psychologickou poradňou
- v prijímacom konaní budú prideľované body za testy, predmetové olympiády, literárne súťaže, recitačné súťaže a za študijné výsledky na ZŠ v posledných 3 rokoch (kritéria na prijímacie konanie sú zverejnené na webstránke školy)
- pre záujemcov zo vzdialenejších miest je možnosť ubytovania na stredoškolskom internáte v blízkosti školy, kde je zabezpečené aj celodenné stravovanie
O škole
Sme jediné bilingválne gymnázium v Trnavskom kraji s ruskou a anglickou formou štúdia so sloganom „ Malá škola – Veľké veci“. Tieto slová vystihujú príjemné, moderné prostredie a množstvo celoslovenských a medzinárodných projektov, do ktorých sa naša malá škola nielen zapája, ale aj získava uznania. Potvrdzuje to aj ocenenie „Inovatívna škola roka“ v našom regióne z roku 2022. Pre žiakov 1.ročníka bilingválneho štúdia ponúkame pravidelné teambuildingové jazykové kempy s našimi zahraničnými lektormi pred nástupom do školy. Zároveň žiaci majú možnosť rozvíjať svoje komunikačné zručnosti aj počas medzinárodných jazykových pobytoch v zahraničí.
Naše gymnázium sa nezameriava len na výuku cudzích jazykov. Našim hlavným zámerom je viesť žiakov k samostatnosti, kreatívnemu mysleniu, no najmä k prepájaniu teoretických vedomostí s praxou. To sa nám darí vďaka spolupráci s Výskumným ústavmi, s partnerskými univerzitami a mnohými neziskovými organizáciami. Naši žiaci formou blokového vyučovania pracujú v špičkových laboratóriách, učia sa v exteriéri, kde si pod dohľadom odborníkov overujú svoje vedomosti z prírodovedných predmetov. Vďaka tejto zážitkovej forme vyučovania sú skvelo pripravení na prijímacie skúšky na prírodovedné študijné odbory na vysokých školách. A tí, ktorých viac zaujíma IT odbor, majú možnosť zapojiť sa do programov miniErasmus na materiálno-technických fakultách v Trnave a v Bratislave. Naši žiaci sú úspešní riešitelia stredoškolskej odbornej činnosti, v rámci ktorej vymýšľajú a uvádzajú do života výnimočné sociálne a vedecké projekty.
Škola ponúka 2 študijné odbory:
1. Študijný odbor: 7902 J 74 – gymnázium – bilingválne štúdium (päťročné štúdium) v anglickom jazyku
Študijný odbor je zameraný na štúdium v anglickom jazyku. V prvom ročníku žiaci absolvujú 11 hodín anglického jazyka z celkového týždenného počtu hodín (31). V druhom ročníku žiakom pribúdajú odborné predmety v anglickom jazyku ako anglická a americká literatúra, Economics a iné. Predmety v anglickom jazyku sú vyučované kvalifikovanými zahraničnými lektormi v spolupráci so slovenskými učiteľmi. Na zistenie predpokladov pre štúdium v cudzom jazyku sa overujú špeciálne zručnosti talentovými skúškami.
2. Študijný odbor: 7902 J 74 – gymnázium – bilingválne štúdium (päťročné štúdium) v ruskom jazyku
Študijný odbor je zameraný na štúdium v ruskom jazyku. Znalosť ruského jazyka nie je podmienkou prijatia na tento typ štúdia. V prvom ročníku žiaci absolvujú 12 hodín ruského jazyka z celkového týždenného počtu hodín (32). V druhom ročníku žiakom pribúdajú predmety v ruskom jazyku ako ruská literatúra, reálie rusky hovoriacich krajín a iné, vyučované skúsenými učiteľmi zo Slovenska a Ruska. Na zistenie predpokladov pre štúdium v cudzom jazyku sa overujú špeciálne zručnosti talentovými skúškami.